BACK HOME FROM AUSTRALIA

Mina tre veckor i Australien är över och jag är hemma tillbaka. De här tre veckorna har verkligen varit helt otroliga på alla sätt och vis. Jag har snorklat bland fiskar och korallrev, vandrat i naturen, hälsat på ormar och sprindlar och rest runt över Australien. Hamilton Island som vi besökte under resan var en så himla vacker ö och vi hade det superbra där tills en storm drog över ön under våra sista dagar där. Stormen gjorde att inga flygplan kunde landa på ön så vårt flyg från ön till Adelaide blev inställt. Eftersom flera flygplan blivit inställda var öns alla boenden fullbokade och vi blev tvugna att börja leta efter boende på andra närliggande öar. Vi hittade till slut boende på Airlie beach som ligger vid fastlandet och tack vare en extra insatt färja kunde vi ta oss dit och övernatta innan vi skulle tillbaka till Hamilton Island nästa morgonen för att förhoppningsvis ta oss till Adelaide. Vi fick höra att stormen skulle bli värre så vi höll verkligen alla tummar för att planet skulle kunna landa och sen lyfta från ön nästa dag. Iväg kom vi oss nästa morgon och när vi vaknade i Adelaide dagen efter fick vi höra att de varnade för en cyklon uppe i Quensland och Withsunday Islands där Hamilton Island ligger. Så tacksamma för att vi tog oss av ön innan stormen blev värre men tyckte så synd om alla som blev fast på ön och vi fick också höra att flera brudpar skulle gifta sig där under helgen. Som tur skadades ingen under cyklonen men skördar, hem och affärer blev förstörda.

Förutom stormen hade vi det bra på resan och vi fick se och uppleva så mycket saker som jag aldrig tidigare gjort. Har tagit massor med bilder så tänkte sätta upp flera blogginlägg med allt vad vi gjorde där. :)